• Start
  • Marka
  • Produkty
  • Technologia
  • Scoopper Space
  • Pytania i odpowiedzi
  • Kontakt
  • Akcesoria

Pytania i odpowiedzi

Znajdziecie tu odpowiedź na najczęściej zadawane pytania oraz kwestie, o których być może nawet nie pomyśleliście.

Warto wiedzieć więcej.

Gwarancja i serwis - Q&A
Jak długa jest gwarancja na produkty?

Na wszystkie nowe produkty Scoopper obowiązuje gwarancja 24-miesiące.

Produkty potestowe/podemonstracyjne (używane) sprzedawane są z gwarancją 12-miesięczną.

Jak dokonać zgłoszenia serwisowego?

Zgłoszenia serwisowego należy dokonać e-mailowo na adres serwis@scoopper.pl, podając w wiadomości:

- numer seryjny pojazdu
- datę zakupu
- pełen opis usterki wraz z dokumentacją fotograficzną (jeśli to możliwe)

Jak realizowany jest serwis gwarancyjny?

Serwis gwarancyjny jest realizowany w miejscu wskazanym przez klienta po uprzednim zgłoszeniu serwisowym. Jeśli to możliwe naprawa wykonywana jest na miejscu. W przeciwnym przypadku produkt może zostać zabrany do serwisu centralnego.

Gdzie mogę dostarczyć rower jak się zepsuje?

W ramach gwarancji uszkodzony rower naprawiamy na miejscu u klienta, lub w razie konieczności przetransportujemy go do serwisu. Klient może również sam dostarczyć rower do serwisu lub ustalonego punktu, po uprzednim zgłoszeniu serwisowym. Usługi pogwarancyjne ustalane są indywidualnie.

Czy rower wymaga cyklicznego serwisu (smarowanie, regulacja)?

Podstawowe czynności serwisowe można wykonać we własnym zakresie:

- regulacja przerzutek
- regulacja hamulców
- czyszczenie
- konserwacja łańcucha
- wymiana klocków hamulcowych

Osprzęt elektryczny nie wymaga czynności serwisowych.

Czy trzeba wykonywać cykliczne przeglądy aby nie stracić gwarancji?

Utratę gwarancji powoduje nieprawidłowe użytkowanie lub naruszenie plomb gwarancyjnych. Przeglądy gwarancyjne nie są wymagane.

Gdzie mogę zrobić przegląd przed sezonem?

Oferujemy odpłatny serwis przedsezonowy realizowany u klienta lub w naszym centrum serwisowym.

Jak przygotować rower przed dłuższym okresem nieużywania?

Przed planowanym dłuższym okresem nieużywania roweru lub hulajnogi, należy naładować baterię, wyczyścić pojazd i zabezpieczyć skórzane elementy, a także nasmarować łańcuch i zębatki.

Czy stracę gwarancję dokonując serwisu podzespołów eksploatacyjnych w nieautoryzowanym serwisie rowerowym?

Nie.

Gdzie mogę serwisować produkty po okresie gwarancyjnym?

Możesz zamówić odpłatny serwis realizowany u klienta lub dostarczyć produkt do punktu/serwisu.

Ile kosztuje usługa serwisu/przeglądu?

Przy ustalaniu szczegółów serwisu/przeglądu zostanie przedstawiony szacowany koszt usługi.

Jaka jest dostępność części zamiennych po okresie gwarancji?

Oferujemy wszystkie części zamienne do naszych pojazdów. Większość z nich dostępna jest "od ręki", jednak niektóre wymagają nieco dłuższego czasu oczekiwania. Materiały eksploatacyjne takie, jak klocki hamulcowe, są ogólnodostępne.

Marka - Q&A
Czy Scoopper jest polską marką?

Tak, Scoopper jest całkowicie polską marką, która powstała w 2016 roku. Rosnąca rola elektromobilności, potrzeby nowoczesnego społeczeństwa oraz nasza chęć wprowadzania innowacyjnych rozwiązań stały się podstawą do zbudowania i rozwijania marki premium. Założycielem marki Scoopper jest Jakub Czarny, który jest jednocześnie Prezesem Zarządu.

Skąd się wzięła nazwa Scoopper?

Nazwa Scoopper wzięła się z połączenia dwóch słów: Scooter co w języku angielskim oznacza jednoślad oraz Chopper czyli legendarny motocykl, którego właściwości jezdne i komfort podróżowania są znane wszystkim użytkownikom motocykli.

Czy produkty są polskie? Gdzie są produkowane/składane?

Nasze rowery są składane w Polsce. Produkty są konfigurowane z najlepszych, dostępnych komponentów światowych firm: Shimano, Kenda, Samsung, Tektro, Mozo, Bafang. Ramy dostarczane są z nowoczesnej fabryki z Chin, z którą Scoopper ma podpisaną długoletnią umowę i dostarczane są bezpośrednio do naszej montowni w Parku Technologicznym w Puławach, gdzie każdy produkt przechodzi kontrolę, jest ręcznie składany i w przypadku rowerów dostarczany bezpośrednio do klienta pod wskazany adres na terenie Polski.

Gdzie mieści się siedziba firmy?

Firma Scoopper wdrożyła bardzo innowacyjny model biznesowy, którego punktami sprzedażowymi są Scoopper SPACE – miejsca zlokalizowane w najlepszych galeriach handlowych w dużych, polskich miastach, gdzie możesz zobaczyć wszystkie nasze produkty, a przeszkoleni Konsultanci Sprzedaży pomogą Tobie w wyborze najlepszego rozwiązania do Twoich potrzeb i oczekiwań. Sprzedajemy nasze produkty przez punkty franczyzowe, jak również przez nasze punkty własne. Punkt montażowo-magazynowy i centrum dystrybucyjne znajduje się w Parku Naukowo-Technologicznym w Puławach (PPNT), a centrala znajduje się w Warszawie.

Dlaczego rower Scoopper, a nie marketowy 2x tańszy?

Rowery marki Scoopper diametralnie różnią się jakością wykonania, zastosowanymi podzespołami oraz osprzętem. Rowery są tak skonfigurowane aby zapewnić daleki zasięg, odpowiedni zapas mocy, wyjątkowy komfort oraz maksimum przyjemności z jazdy. Otrzymujesz wyjątkowy produkt dostarczony bezpośrednio do Ciebie nie wymagający twojego wkładu w przygotowanie go do jazdy. Po za fizycznym produktem otrzymujesz opiekę przedsprzedażową i posprzedażową, której nie zapewnia żaden inny producent.

Produkty - Q&A
Dlaczego w rowerach zastosowane są takie grube koła?

Opony typu Fatbike, dzięki swojej szerokości oraz możliwości pracy z różnymi poziomami ciśnienia, dopasowują się niemalże do każdych warunków atmosferycznych. Przy niższym ciśnieniu opona idealnie dopasowuje się do nawierzchni, zwiększając powierzchnie styku opony, zapewniając stabilność podczas jazdy oraz hamowania na mokrej i śliskiej nawierzchni. Zastępują klasyczne amortyzatory rowerowe, zapewniają nieopisany komfort jazdy nieporównywalny do innych opon. Czynią rower uniwersalnym dla każdego rodzaju nawierzchni.

Jak transportować pojazdy?

Nasze rowery można przewozić na bagażnikach hakowych z zastosowaniem specjalnych adapterów do przewozu fatbike'ów. Hulajnogi można transportować w każdym samochodzie oraz za dramo w komunikacji publicznej.

Jazda rowerem elektrycznym vs jazda rowerem konwencjonalnym?

Rower elektryczny zapewnia nam wspomaganie podczas jazdy, realizowane za pomocą systemu wspomagania pedałowania (PAS). Poziom wspomagania jest regulowany – 5 poziomów asysty (im wyższy poziom tym mocniejsze wspomaganie).

Czy rowerem elektrycznym można jeździć bez wspomagania?

Tak, można jeździć bez wspomagania przy wyłączonym zasilaniu (pojazd staje się konwencjonalnym rowerem) lub przy włączonym zasilaniu na 0 (zerowym) stopniu asysty. (rower posiada klasyczną przerzutkę).

Dlaczego w rowerach nie ma manetki?

Wynika to z norm prawnych. 1 stycznia 2017 roku UE wprowadziła nowe kategorie i przepisy dotyczące certyfikacji dopuszczenia i użytkowania rowerów elektrycznych jednocześnie anulując stare procedury opublikowane w 2002 roku. Wynika z nich, że każdy rower, który jest wyposażony w manetkę do samodzielnej jazdy wymaga homologacji klasy L1e (motorwer), rejestracji i ubezpieczania OC.

Jaka jest prędkość maksymalna roweru?

Prędkość maksymalna zależy wyłącznie od siły mięśni użytkownika. Wspomaganie elektryczne działa do 25 km/h – wynika to z norm prawnych. 1 stycznia 2017 roku UE wprowadziła nowe kategorie i przepisy dotyczące certyfikacji dopuszczenia i użytkowania rowerów elektrycznych jednocześnie anulując stare procedury opublikowane w 2002 roku. W trakcie przyśpieszania, moc jest stopniowo zmniejszana, aż do odcięcia po osiągnięciu prędkości granicznej (25 km/h). Powyżej tej wartości poruszamy się już wyłącznie siłą mięśni.

W jakich warunkach atmosferycznych może pracować produkt?

Nasze pojazdy mają określone stopnie ochrony. Zweryfikuj który stopień ochrony posiada twój produkt.

IP54 – produkt może zostać zachlapany
IP55 – produkt może pracować podczas małego deszczu (12,5 l/min)

Czy rower ładuje się podczas pedałowania?

Rowery przeważnie nie są wyposażone w system ładowania podczas jazdy. Takie system nie jest wymagany przy możliwościach zasięgowych baterii – do 100km na jednym naładowaniu.

Gdzie mogę się poruszać rowerem elektrycznym?

1 stycznia 2017 roku UE wprowadziła nowe kategorie i przepisy dotyczące certyfikacji dopuszczenia i użytkowania rowerów elektrycznych jednocześnie anulując stare procedury opublikowane w 2002 roku. Z tych przepisów wynika że nasze rowery mają uprawnienia rowerów konwencjonalnych, czyli można się poruszać wszędzie tam gdzie zwykłym rowerem. Ścieżki rowerowe, jezdnie i szeroki chodnik.

Czy mogę ładować baterie zamontowaną w rowerze?

Baterie można ładować zamontowaną w rowerze, jak i wymontowaną. Wybór jak naładujesz baterię należy do Ciebie. Pamiętaj o używaniu tylko oryginalnych ładowarek dostarczonych z produktem.

Jaka jest żywotność baterii?

Żywotność baterii Li-Ion to około 1000-1500 cykli ładowania. Trzeba pamiętać również o czynnikach zewnętrznych, prawidłowym użytkowaniu oraz odpowiednich warunkach pracy baterii. Nieodpowiednie użytkowanie baterii może znacząco skrócić żywotność baterii. Wszelkie informacje dostępne w instrukcji.

Czy są produkty dedykowane dla kobiet lub mężczyzn?

Wszystkie nasze produkty są unisex. Od Ciebie zależy jaki produkt wybierzesz.

Czy do modelu Cruiser można zamontować amortyzator?

Nie, rower jest tak skonfigurowany aby zapewnić Ci maksimum komfortu połączonego z funkcjonalnością, zachowując atrakcyjny wygląd.

Czy posiadacie ofertę bagażników rowerowych do samochodu?

Na chwilę obecną nie posiadamy bagażników do przewozu rowerów w swojej ofercie. Chętnie jednak pomożemy w wyborze optymalnego rozwiązania. Rekomendujemy markowe produkty, np. firmy Thule.

Dlaczego koła rowerów nie są montowane na szybko-złączkach?

Koła są za montowe za pomocą śrub przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo (większe prędkości, większe siły). Kolejnym powodem jest zastosowanie hamulców hydraulicznych, przy których każdorazowy demontaż koła wymusza ponowną regulacje hamulców. Taką czynność mogą przeprowadzić tylko wykwalifikowani serwisanci.

Gdzie zamontuję bidon w rowerze?

Cruiser posiada specjalny uchwyt montażowy w sztycy siodełka. Do Foldinga zamontujesz każdy bidon posiadający opaski zaciskowe.

Jak zmienia się biegi/poziom wspomagania?

We wszystkich pojazdach poziom wspomagania ustawia się klawiszami UP oraz DOWN na wyświetlaczu. Zmiany można dokonywać zarówno w trakcie jazdy, jak i postoju.

Ile godzin wytrzyma bateria w rowerze?

Bateria pozwala przejechać nawet do 100 km. To, ile bateria wytrzyma, zależy od intensywności oraz częstotliwości użytkowania roweru.

Po co przerzutki w rowerze elektrycznym?

Przerzutki pozwalają nam zmieniać przełożenie napędu, najbardziej odczuwalne podczas jazdy bez wspomagania. Podczas jazdy przerzutki wpływają na częstotliwość obrotów korbą, oraz opór podczas ruszania.

Jak długo ładuje się baterię rowerową?

Pełen cykl ładowania trwa 6-8 godzin. Należy pamiętać, że baterie litowo-jonowe nie wymagają pełnych cykli ładowania (pełen cykl = od rozładowania do pełnego naładowania). Można je doładowywać dowolnie, jak baterię w smartfonie.

Czy są dostępne szybsze ładowarki (fast charger)?

Aktualną ofertę akcesoriów znajdziesz w naszym sklepie internetowym. Należy jednak pamiętać, że szybsze ładowanie = krótsze życie baterii.

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Aby zabezpieczyć rower przed kradzieżą należy:

- zablokować baterię
- pamiętać o wyjmowaniu kluczka zasilania
- stosować jak najwyższej klasy zapięcia rowerowe

Czy da się jechać po śniegu?

Nasze rowery mogą jeździć po śniegu oraz są dostosowane do pracy w temperaturze do -10*C. Obniżając ciśnienie w oponach zwiększamy powierzchnie styku, co przekłada się na stabilność oraz zwiększoną przyczepność. Należy jednak zachować szczególną ostrożność w takich warunkach atmosferycznych. Pamiętajmy także o zmniejszonej pojejmności baterii podczas niskich temperatur (naturalne zjawisko).

Hulajnogi nie są pojazdami przystosowanymi do jazdy po śniegu.

Gdzie mogę naładować pojazd? Czy są dostępne stacje ładowania?

Nasze produkty są ładowane za pomocą dołączonych do zestawu, dedykowanych ładowarek. Zasilanie są one napięciem sieciowym 230V (tradycyjne gniazdko domowe). Swój pojazd naładujesz wszędzie tam, gdzie będzie dostępne gniazdko 230V.

Czy można dokupić błotniki?

Tak, posiadamy pełną ofertę akcesoriów oraz części zamiennych. Dostępne są w naszym sklepie internetowym.

Czy można zamontować uniwersalne błotniki?

Zalecamy używanie tylko dedykowanych akcesoriów Scoopper.

Czy dziecko może jeździć pojazdami marki Scoopper?

Jest to indywidualna kwestia. Należy ocenić zdolność dziecka do koordynacji ruchowej oraz bezpiecznego poruszania się na tego typu pojazdach. Trzeba zapoznać z zasadami użytkowania oraz bezpieczeństwa.

Nasze rowery są wyposażone w system wspomagania pedałowania. Konsekwencją tego jest naturalne wspomaganie które symuluje pracę naszych mięśni. Jazda niczym się nie różni od jazdy rowerem konwencjonalnym. Za specjalnym życzeniem klienta jesteśmy w stanie ograniczyć prędkość maksymalną na poziomie 10/15/20 km/h.

Hulajnogi dostosowane są do użytku przez osoby małoletnie, jednak należy pamiętać, że jako pojazdy elektryczne osiągają stosunkowo wysokie prędkości (25 km/h) oraz wysoki moment obrotowy.

Od jakiego wzrostu można użytkować rower?

Nie określamy ograniczeń wzrostowych i wiekowych. Minimalny wzrost to taki który zapewnia odpowiednia koordynację oraz swobodę ruchów, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.

Czy można w rowerze zamontować manetkę?

Rower jest technologicznie przystosowany do zamontowania manetki, jednak z przyczyn prawnych nie świadczymy takiej usługi. Wiąże się to z potrzebą homologacji produktu. Jej brak powoduje, iż użytkowanie takiego roweru na drogach publicznych jest nielegalne, za co odpowiada użytkownik. Samodzielny montaż wiąże się z utratą gwarancji.

Czy mogę jechać szybciej niż 25 km/h?

Rower wspomaga nas do 25 km/h. Prędkość wyższą uzyskujemy pedałując – energia pochodzi z naszych mięśni.

Jazda hulajnogą z prędkością większą niż 25 km/h jest praktycznie niemożliwa. Ze względów bezpieczeństwa nie zalecamy także eksperymentów z biciem rekordu prędkości "z górki".

Gdzie zlokalizowany jest silnik?

ROWER - Cruiser/Folding:
Silnik jest umieszczony w piaście tylnego koła. Takie rozwiązanie bezpośrednio przenosi moc na koło bez strat na elementach zespołu napędowego (zębatki, łańcuch), wydłużając żywotność poszczególnych elementów. Silnik typu BLDC jest bezobsługowy i charakteryzuje się długą żywotnością.

HULAJNOGA - Lightning/Carbon:
Silnik znajduje się w przednim kole.

Dlaczego zastosowano silnik chińskiej marki Bafang, a nie np. Bosch?

Bafang jest chińska firmą specjalizującą się w produkcji silników elektrycznych. Sprawdzone rozwiązania o wysokiej jakości zapewniają komfort oraz wygodę użytkowania. Zarówno nasze testy, jak i eksploatacja przez naszych klientów wskazały na bezawaryjność tego rozwiązania.

Czy bez kluczyków można pojechać rowerem?

Bez kluczyków można jeździć rowerem, ale nie będziemy w stanie uruchomić wspomagania oraz wszystkich funkcji elektrycznych.

Czy dostępne są dedykowane zapięcia rowerowe?

Polecamy zapoznać się z naszą ofertą akcesoriów dostępną w sklepie internetowym oraz stacjonarnych punktach.

Jaką pompką napompuję koła?

Koła w rowerach napompujemy każdą pompką która obsługuje wentyl „samochodowy”. Koła w hulajnogach nie wymagają pompowania.

Czy w rowerze można zamontować fotelik dla dziecka?

Tak. W przypadku Cruiser'a istnieje możliwość montażu wyłącznie na bagażniku rowerowym (dostępny jako opcja), w Folding'u istnieje możliwość zamontowania fotelika także do sztycy siodełka.

Czy można kupić sakwy?

Polecamy zapoznać się z naszą ofertą akcesoriów dostępną w sklepie internetowym oraz stacjonarnych punktach.

Jak myć rower/hulajnogę?

Delikatnie zabrudzony rower lub hulajnogę należy myć za pomocą nierysującej powierzchni, wilgotnej szmatki bez użycia detergentów. Silnie zabrudzony rower można umyć na myjce ciśnieniowej, ze wcześniejszym zabezpieczeniem skórzanych gripów, siodełka, wyświetlacza oraz po demontażu baterii. Nie należy kierować strumienia wody bezpośrednio na gripy, siodełko, podzespoły elektryczne, oraz w miejsca gdzie występują łożyska (piasta przednia, tylna, korba). Uważaj także by nie uszkodzić plomb gwarancyjnych. Po umyciu pojazdu warto dodatkowo zabezpieczyć smarem z PTFE (np. w spray'u) takie elementy, jak: łańcuch, wolnobieg, zębatki przerzutki.

Jakie ciśnienie w oponach jest zalecane?

W przypadku rowerów są to wartości:

• 5 – 30 psi
• 0,4 – 2,1 Bar
• 40 – 210 kPa

Koła w hulajnogach nie wymagają pompowania.

Zakup i dostawa - Q&A
Czy są jakieś upusty lub promocje na produkty Scoopper?

Wiemy co sprzedajemy. Produkty Scoopper są wyznacznikiem najlepszych użytych komponentów: pojemność baterii, moc silnika, rodzaj użytych opon, hydrauliczne hamulce, a przede wszystkim serwis oraz obsługa sprzedażowa i pogwarancyjna. W najlepszej restauracji po tym, jak otrzymaliśmy wyśmienite danie nie negocjujemy finalnej ceny, ale płacimy za kulinarne doświadczenie i pomimo często wysokiego rachunku zostawiamy przyzwoitego tipa obsługującemu nas kelnerowi. Tutaj zamiast dania - mamy nasze zaawansowane produkty, zamiast restauracji - mamy Scoopper SPACE lub sklep on-line, zamiast kelnera – mamy Konsultanta Sprzedaży. Jeśli jesteś zadowolony zostaw również napiwek ;-)

Ile się czeka na dostawę roweru?

Na dostawę roweru oczekuję się do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty.

Jak zostanie dostarczony rower?

Przygotowany do ostatecznego montażu rower w kartonie dostarczamy nieodpłatnie na ternie całej Polski. Za dopłatą dostarczamy przygotowany i wyregulowany rower, który jest dostarczany w ustalone miejsce. Nasz dostawca dokonuje prezentacji obsługi oraz funkcjonalności roweru.

Czy mogę wziąć rower na firmę?

Nasze rowery traktowane są jako klasyczny środek transportu, co za tym idzie ich zakup może stanowić koszt uzyskania przychodu oraz podstawę do odliczenie VAT?

Czy jest dostępna oferta leasingowa?

Tak obecnie współpracujemy z firma LeaseLink. W przypadku chęci skorzystania z oferty leasingowej, nasz partner realizuje formalności nawet w ciągu 15 min! Jeżeli chcesz możesz zaproponować swoją firmę oferującą leasingi.

Czy w ofercie jest sprzedaż ratalna?

Tak oferujemy sprzedaż ratalną. Przy zakupie w sklepie internetowym jest opcja płatności ratalnej realizowanej przez PayU.

Czy mogę ubezpieczyć rower?

Tak jest możliwość ubezpieczenia, możemy polecić konkretne towarzystwo ubezpieczeniowe.


 Wszelkie treści oraz zdjęcia i filmy na stronie są własnością firmy Business Development Jakub Czarny. Ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez zgody właściciela jest surowo zabronione.

Copyright © by BDJC